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LohrandOrda

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Posts posted by LohrandOrda


  1. @Hydarnes: du weißt aber schon, das du die normalen Rezepterzeugnisse mit den UNKRITS in LotRO vergleichen musst und mit etwas Glück oder Ausdauer du das jeweilige Rezept um 2 Stufen steigern kannst? Also nicht nur die KRIT Version (wie in LotRO), die es je nach Handwerk in mehreren Varianten gibt (beim Rüstungsbauer z.B. als Variante 1 mit KritChance, Variante 2 mit Kampfstärke oder Variante 3 mit Defensivwert). Der KRIT 2. Grades ist dann NOCHMAL verbessert um die allgemeinen Werte und einen Spezialwert (je nach Variante auf der ersten Stufe). Außerdem hast du auf jeder Rezeptstufe die Chance auf ein kritisches Bauergebnis, welches dir einen Modifikationsslot beschert! Man sollte das hochkomplexe Handwerkssystem von SWTOR nicht mit dem (mittlerweile) banalisierten 70 - 100% Krit oder Schrott Systems LotROs vergleichen. Zumal Bioware sich die Türen für zukünftigen Content nicht durch die Tier-Einteilung verbaut hat. Neues (besseres) Equipment erzeugt auch neue bessere Rezepte (da man Drops z.T. zerlegen kann). Content verbessert also immer auch das Handwerk gleichzeitig mit...


  2. jepp genau,

    hab zum Beispiel die Hauptleiste (welche dann die 2te von unten ist, da die zuschaltbare darunter ansetzt) mit Alt+1...´ belegt und die untere zugeschaltete als normale 1...´ weil ich die Optik von LotRO gewöhnt bin (ganz unten Standard).

    Strg+... ist größtenteils für die Begleiterleiste reserviert, aber wer die eh nur passiv bzw fertig eingestellt mitrennen läßt, kann deren Zuweisungen ja gut nutzen.

    Shift+... ist nur teilweise in Benutzung, da kann man vieles nutzen für die linke/rechte Seitenleiste

    Persönlich werden mir aber die beiden unteren Zeilen reichen + die linke für "Panikbuttons" [welche ich dann mit Shift+1...5 oder so belege], die rechte enthält größtenteils Wechselequip (für einen besseren Rollenwechsel Tank vs. DPS), Port, Buffs, Stim Pack und so Zeug, links wie gesagt Panikbuttons, Alt enthält meist Specials und die normale die Standardsachen (und ganz rechts bei Alt & normal die Medipacks :D).

    Damit komm ich gut klar, auch wenn die Umstellung wirklich etwas gewöhnungsbedürftig ist, aber durch den Tausch bei der Tastenbelegung (normal & Alt), ist es wesentlich flüssiger für mich...


  3. Ich dachte mir für die (Hobby)Mathematiker unter uns, wäre es mit den Änderungen an den Caps & den Berechnungen der Wertungen etc gut, wenn wir ein neuen Thread für derlei Erkenntnisse haben, in dem wir sammeln, uns austauschen und Rechenwege für die Ergebnisfindung darlegen können.

    Ich teste derzeit noch ein wenig herum mit meinen Verdachtsformeln, würde mich aber über weitere helfende Hände und kluge Köpfe freuen.


  4. Was passiert mit den LTA´lern (inkl. mir), wenn man Isengart nicht vorbestellt hat, bzw. wenn man es nicht mit harten Geld bezahlen möchte ?

    **guggt in die Glaskugel...

    -Addon wird irgendwann für 3000 Shoppunkte erwerbbar sein, welches nur das Gebiet beinhaltet.

    -Die Levelobergrenze wird für 395 Punkte (je Charakter) freigekauft werden müssen.

    -Instanzen müssen für je 495 Shoppunkte freigekauft werden.

    -Jedes Handwerk muss für (10 x) 395 Shoppunkte zusätzlich freigekauft werden.

    -Die Benutzung der überragenden Über-Handwerksstätten muss (6 x) für je 195 Punkte freigekauft werden.

    -Instanzen müssen für je 495 Shoppunkte freigekauft werden.

    Hört sich verrückt an ? ... ;)

    Tannenhirsch

    ich hab's genau gesehn, du schummelst - 2x Instanzen für 495TP :P

    Was passiert mit den NIcht-Käufern?

    Sie können bis 75 leveln, sie haben das Epos weiterhin kostenlos, evtl werden nun auch die Auftragstafeln in Moria,Düsterwald,Lorien & Enedwaith aktiviert?!

    Sie kommen in den Genuß der Cap & Stat-Änderungen, aber nur bedingt in den Genuss des entsprechenden Loots [droppen ja erst ab Dunland & wenn man dort schnetzelt dürfte bis auf die epischen Belohnungen das grüne Zeug trotzdem nicht sehr berauschend sein, trotz der angekündigten Änderung!].

    Shop-Prognose:

    • neue Stufe in der Handwerksgilde: 500 TP
    • neue Handwerksstufe: 500 TP
    • neue Bankfächer (welche die RoI Käufer per Gold kaufen können): 500-1000 TP
    • neue Reittiere (nicht nur die PreOrder-Gäule): 1500 - 2000 TP
    • neue dunländische & teils rohanische Outfits (nicht nur die PreOrder-Gewänder): je 100-300 TP
    • Dunland: 800 TP
    • Pforte von Rohan: 600 TP
    • Isengart: 600-800 TP
    • Draigoch: 300-500 TP
    • Update5: mind. 500 TP
    • gemeinsames Bankfach: je 1000 TP
    • Kleiderkammer: je 1000 TP
    • weitere Marksteine: je 500 TP
    • weitere Zierwerkslots: je 500 TP
    • LI-Update #2 ? : 500 TP
    • später erscheinendes PvMP-Gebiet: 800-1000 TP
    • PvMP-Buffs/Items: je 500-400 TP
    • (neue) MP-Klassen: je 400 TP
    • (neue) Helden-Klassen: je 500 TP [spätestens nächstes Jahr rechne ich fest mit neuen Versionen - ein Ritter (aus Rohan/Gondor) z.B.]
      ...

    Der Großteil davon ist reiner Angenehmlichkeitsfluff, die essentiellen zum Spielen, sind fett markiert. Diese Liste beruht weder auf Fakten noch Vollständigkeit! Es gibt noch vieles mehr, was via Shop kommen wird! Und bisher werden die Punktesparer & "ätsch ich ruh mich auf euren Umsätzen aus" Spieler damit zurecht kommen. Aber bis Rohan ist noch lange hin & dort kann ich mir wesentlich umfangreichere Maßnahmen vorstellen, wenn Turbine clever genug ist/war bereits sehr sehr frühzeitig mit der Konzeptionierung der Reitergebiete zu beginnen!


  5. FD,BG,DN = 7Tage ID, aufgrund der Serververlegung = Donnerstag vormittag/mittag

    Wächter,Filikul, Spalte = 3Tage ID = Montag & Donnerstag vormittag [so sollte es zumindest sein,wenn nix durcheinander geht mit den IDs :D]

    die 3 Tage IDs gelten genauso für die HM-Quests im Enedwaith-Cluster (außer im Raid natürlich), die Rohstoffe in den Handwerksinstanzen in Moria sowie für Carn Dum als riesige 6er Instanz. Weitere Abhängigkeiten will ich nicht ausschließen, aber das ist die grobe Einteilung!

    mit /schlachtzug sperren siehst du,wielange welche vorhandene ID noch bei dir läuft, oder in Soziale Kontake > Infos, welche du inne hast

    Grundsätzlich gilt: 7Tage = Donnerstag Reset, Rest mit ID = Mo und Do

    Ach ja aufgrund der Teilung in 4 Helegrod-Instanzen gibt es dort keine ID mehr im herkömmlichen Sinne, die HM- & optionalen Quests sind Tagesquests, Rest resettet normal (gut an den Thorog-SZ-Farmern zu erkennen z.B. :P)


  6. I know that I'll have to keep my son(8 yrs) away from SW:TOR. He's grabbing everything that has a Star Wars Logo on it. And he always asks me questions about SW:Clone Wars, a topic I'm incredibly unaware of. Maybe I'll give him the CE statue as a present, it will easily make me the BEEEESSSSST daddy in the world.

    ... my preciouzzzzz... *touches the sith-model softly and drifts away into a nice dream*

    Master will help uzzz, yesss yesss

    my girlfriend and my daughter will always interrupt at the wrong moments :) so that's self-control enough for me :)


  7. ...

    I wouldn't dismiss tanking so soon. Block on halberd, more parry, AoE shout with threat, less perceived threat on target with noble mark on and new force taunt might bring captain to very viable 3/6 man content tank, similar to what update to healing did with Moria. Captain already can tank a single mob very well when in yellow line and with noble mark on and is getting tools for multiple mobs, so he won't rely only on healing aggro. Might not be Your cup of tea, but offtanking was always a captain job.

    ...

    first: offtanking as a captain is only our job if we have to get mobs from our main healer for anything else (special job for captains) the ultimate kite-tank-healer comes into play! and therefore it's not important if you are on yellow or blue. 88% blue = yellow without the buffs? well the buffs are 10% damage for max 30sec/min and 4% incoming healing (which can be ignored for being NOT important for the purpose of traiting yellow) ALL that counts on yellow is the +Damage not the +IncHeal or the group hot (which is nice but nothing more then the smallest of a rk)

    so in conclusion u have +5% damage for 5 people (yourself included) + 90% healing vs. 0% damage for others + 100% healing - that is the main aspect of the two lines!

    but what happens with isengard?! 100% heal + 5% damage for 5 people vs. ??? silly ideas of blocking with a twohanded weapon (i gave an alternative for that one), forced aoe aggro u wont survive without kiting or a continues loop when healer have to heal u even more the more aggro u try to get from him because of his more healing on u ...

    thats just so stupid, really: offtanking works in blue exactly like on yellow with one exception: the forced taunt for 10sec via traitline. what they try with isengard is totally the wrong road taken: aoe offtanking with forced aggro and aggro collecting from others BUT the equipment is made to reflect our mutlitasking purpose: healing, buffing, some dps and survival (healing needs power AND morale! dont forget that) - but the survivability isnt comparable with champs/guards/wardens or even burgs! too low avoidance, too low mitigation, too low (critical) defense BECAUSE we cant just take the same equip as normal melees do cos we need a healing aspect there (WE NEED ANY STAT FOR ALL THE ROLES WE CAN HANDLE INFIGHT but we need them simultaneously or we need 3 bags for alternative equipment -.-).

    So what are "normal" captains do: they concentrate on the most stats for all roles and a bit focussing on their favorite. if u get too specific u are not a captain anymore (good in a lot BUT nowhere really better/outstanding [buffing role is excluded cos we are the only buffing class], your just a wannabe-... with poor ability to fulfill that and real captains wont fulfill others roles, they wanna create and BE their own role - the role of a leader in battle - a generalist - A CAPTAIN!

    A Captain can (off)tank, but he does it in a special way and in special situations. A Captain can (main)heal with his restricted and uncommon abilites and a captain can DPS on levels no other class can achieve (an indirect method by increasing damage of others and himself with buffs). That's a Captain, that's no wannabe-guardian, no wannabe-minstrel and no wannabe-hunter/champ. And this is,what captains can do NOW and where they can specialise a little bit through skilling. BUT with the upcoming isengard, the alternatives are lowered by 1. Yellow is the wannabe-guardian NO REAL CAPTAIN WANT TO BE!


  8. @LohrandOrda

    Actually kicking out buffing from the trait line was quite good idea supported by every captain on Turbine forums. It had quite simple reason too - as a buffing class You want Your buffs as good as they can be - which meant traiting yellow line for all group content. New solution will allow You pick role You'll most likely need or just simply enjoy(healing, tanking or dps) while still allow full capabilities of buffing. Win for group as they get buffs and win for captains as they can trait what they like.

    Ah and one more thing yellow/red line healing was sitting at about 87% healing of blue line, so I guess balancing was needed badly.

    Captain always had offtanking tools so I'm not amused about that, not my cup of tea though.

    well no: actually every captain WANT fellowship-brother work in every trait setup - BUT not because, they dont have the choice now, but they wanna use the uber-healing line + all benefits of the buffing line without any negative effect:

    situation now:

    solo - red

    group - blue OR yellow (blue when mainhealing smaller instances or pug-/unknown-raidcontent , yellow when in kin-raids or raid alliances that have cleared raidcontent and have it on farm, yellow/blue for 6man instances or special dps-races/different group setups in raids (i.e. 1 tankgroup - blue, 1 dps-group - yellow)

    situation with RoI:

    solo - red

    group - blue

    offtanking in yellow? none - offtanking with blue through heal spam and kiting? of course, like it works since launch!

    buffing isnt capped today, the only thing that makes the difference is the yellow capstone - minor shieldbrother buffs for group (and captain himself). THAT DOESNT DECREASE THE 95% of the buffing role the captain has (herold,motivated speech, tactics, normal shieldbrother), it JUST ADDS 1 THING, that simply pushes the incombat buffs to a new level! which is neither necessary to clear any content nor is it forced by raid leaders to trait that way (well i know none that forces others traiting the way THEY want when have enough good arguments against it).

    So what will happen with RoI?

    The "easymode" blue captains gain access to the group brothers, the yellow captains HAVE to trait back to blue, because captains wont like to (off)tank anything when they can kite it easier or i just dont know enough american captains that stands in front of the mobs trying to get aggro from any mob or trying to tank them instead of guard/warden/champ? When that is the play style of american captains - then i can easy understand the devs ideas but will never support them.

    yellow now is great: minor healing ability a tiny bit more buffing

    blue today: more healing, normal buffing role

    Let's conclude: MARK MY WORDS - Blue is the new/old ONE AND ONLY!


  9. well for me there are some nice tweaks but one big silly issue: the yellow trait-line will loose its actual role as the buffing line:

    the capstone with the fellowship-brother will be available for everyone, no matter which traitline he is skilling :(

    a captain as an offtank? what a silly idea - p/e is too low to actually withstand the damage u would get when NOT kiting mobs (and kiting is a tanking method every class can do), that isnt actually a real tanking role - kiting is running away and dont get hit, its chicken tanking acutally...

    problems for captain-offtanks: routing cry gonna be like challenge from the guardian (45sec CD, 3-8 targets with 10sec forced aggro), but the guardian can survive getting hit by 8 targets (higher incoming healing, much higher avoidance, higher damage mitigation...), all a captain can do is LAST STAND and hoping he get heals afterwards, but last stand or in harms way every 45sec? I thought the CDs are longer? ;)

    Blocking with halberd? What a stupid suggestion, there is a simple alternative: Captains get +5% B, +5% P + 5% E, but blocking logically only if they take on a light shield, like it is for champs or guardians now (not the light shield purpose but the blocking ability). Why? +5% P/E will bring captains somewhere at 12-14% P/E (no captain will have more then 8-9% P/E actually), blocking would be lower with the light shield, maybe something around 10-12%. That DOESNT make them imbalance to the other tanking classes (guardians normally 20%B, 13%P, 8-9% E without buffs, Wardens even get all while in combat at 15% B/P/E with high partial rating, champs are unclear in the future but now with heavy shield they simply reach ~ 15%B, 13%P, 12%E. So Captains will have some avoidance in the same region as champs have now, but with lower mitigation and inc heal... would work better for me then: blocking with halberd...

    Tanking with the captain IS kiting with heal spamming: we are the only healing class then can HEAL with every heal-skill while in motion: we are made for heal-kiting, so we will tank better with spamming words of courage and (strength from within) muster courage .. instead of using routing cry as a challenge lookalike -.-

    So for me the changes show me one thing:

    i will loose my buffing role as it is now (u have to choose your focus between: solo-dps vs. group buffing vs. healing) and i can see once again the same captain builds all over the class when in group: BLUE but now with the nice ability to skill BLUE WITH Group Buffing (4th legendary slot will be for all captains the fellowship-brother).

    So what i get is a heal focused buffing role i didnt want and that EVERY other captain will trait in group/raids too: 5blue + 2 yellow (kick and mark CD as 2er boni is all u need from yellow line, because the capstone isnt anymore) + HoH, IDoME, Fellowship-Brother, Oathbreaker/Shield of the Dunedain

    Perfect Turbine - u created 3 really good traitlines with F2P (red - solo/dps, yellow - group buffing, blue - healing) and now u throw everything away for the unwanted role of the offtank (other classes fit better and we already CAN offtank everything with our heal-kiting) : new traitlines with Isengard will be: red for solo or blue for healing, because group buffing is independent from your skilling except 1 legendary slot :(

    An army of blue skilled captains will rise once again - the end of choice...


  10. So man soll ja nicht immer alles glauben, was die Gerüchteküche so ausgibt...

    Gerade mal getestet an 66er Halborkangreifern je aus dem Schleichen heraus ohne Haltung und sonstiges. Von vorne.

    Ohne Multi:

    • Noncrit: 46 angezeigt (Tooltip) und für 38 Punkte Schaden verursacht
    • Crit: 102 für 87
    Mit 15% Multi:
    • Noncrit: 50 für 42
    • Crit: 113 für 95

    Beim Vergleich der "ohne Multi" Werte mit denen mit Multiplikator ergeben sich in allen 4 Fällen Werte zwischen 0,9 und 0,92.

    Es ist also absolut kein Unterschied festzustellen und ich hoffe die Behauptung, der Multi würde nur bei Crits wirken, ist damit aus der Welt geschafft.

    Es tut sich in jedem Fall etwas. Was allerdings seltsam ist, ist, dass die Wirkung der 15% nicht voll durchschlägt. Dies ist aber unabhängig von Crits der Fall und könnte ggf auch auf die Schadensberechnung zurückzuführen sein.

    natürlich, auf nichts anderes: statt das der Multi für die Blutungen bei x1.0 (bzw Krit x2.0) liegt, ist er mit der Legacy bei 1.15 (bzw. 2.15) ;) rechne mal durch...

    [Anm.: mögliche Krit-Multiplikatoren durch Ausrüstung oder Traits/Passiva sind ignoriert, können aber additiv (!) zum Multiplikator dazu gerechnet werden für eine akurate Nachrechnung; der Unterschied: verursachter vs. angezeigter Schaden ergibt sich durch die Schadensart & die gegnerische Resistenz/Minderung dagegen]

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